Door ANP··Aangepast:
RTL
Kort na te hebben bekendgemaakt zijn eigen fastfoodketen Chick&Cheez te beginnen, steekt Boef woensdag op Instagram de draak met McDonald’s. Dat doet de 31-jarige rapper, de laatste jaren ook steeds meer actief als ondernemer, naar aanleiding van de recente dode en tientallen zieken door een uitbraak van de poepbacterie in verschillende filialen in de Verenigde Staten.
“En daarom komen wij op de markt, het is klaar met deze poep”, schrijft Boef in een bericht op zijn Instagram Stories bij een screenshot van een publicatie over de incidenten in de VS. De getroffen personen zouden voorafgaand aan hun klachten de Quarter Pounder van de internationale fastfoodketen hebben genuttigd. De E. coli-bacterie, in de volksmond beter bekend als poepbacterie, zou volgens McDonald’s door besmette uien in de burgers terecht zijn gekomen.
Voor het concept dat de artiest dinsdag uitrolde, vliegt hij donderdagochtend vanuit zijn woonplaats Dubai in de Verenigde Arabische Emiraten naar Nederland om bij de opening te zijn. Chick&Cheez is er in meer dan vijftig filialen die de keten deelt met Johnny’s Burger Company en O’Tacos. Met die twee bedrijven, die net als Chick&Cheez alleen halal gerechten verkopen, lanceerde hij eerder dit jaar de zogenoemde Boef Burger.