Een reiziger maakt een foto van de klok. “Het valt me op dat de klok al weken stilstaat. Ik wilde het toch maar even delen”, zegt hij. Voor hem is de defecte klok zeer onhandig, “vooral als je rond 12.00 uur de trein moet halen”.
Niet de eerste keer
Morgen komt er volgens een woordvoerder van de NS een monteur voor definitieve reparatie. “Dat is heel toevallig maar echt waar. De klok zit op een complexe locatie, daardoor is het uurwerk niet makkelijk te repareren.”
Spanning in de klok
De huisinstallateur van de NS heeft geconstateerd dat er spanning zit in de klok. “Er zit iets niet helemaal goed in de klok. Het is niet een batterij die even verwisseld moet worden en dan is het gefixt. Het gaat om een mechanische fout.”
De woordvoerder erkent het ongemak voor de reizigers, maar tipt ook om zelf goed op je eigen horloge of telefoon te kijken als je de tijd wil weten. “Klokken op perrons en op de informatieborden doen het wel.”
Het is niet de eerste keer dat de klok de verkeerde tijd aangeeft. Vorig jaar liep de klok een uur achter, in verband met de zomertijd die inging.